uffes.blogg.se

Fotograf och hobbysnickare.
En blogg om möbler, inredning och design.
Möblerna gör jag själv, inspiration hämtar jag överallt!

Den ofrivillige bloggaren...

Publicerad 2012-08-29 21:06:27 i Allmänt,

Jaha, då har man hamnat i bloggvärlden då, det hade man inte trott! Men en omtänksam son ville annat. Jamen, då kör vi väl då. Har länge funderat på att gjuta en bänk i betong och nu i slutet av sommaren blev det äntligen av. 


Gjorde en gjutform av 12 mm formplywood, där betongtjockleken blev ca 7 cm. Med två ingjutna armeringsjärn borde det hålla bra.


Gjöt dessutom in möbelmuttrar för att kunna fästa en sits av träribbor, blir lite skönare att sitta på då! Bänken eller pallen är knappt 60 cm lång 30 bred och ca 40 hög.


Om man får lite betong över kan man ju samtidigt passa på att gjuta en liten trädgårdsplatta t. ex.


En platta med ett hål som man kan fylla med grus eller låta gräs växa där. Fylla med höstlöv känns ju lite puckat.


Här en annan platta där jag gjutit fast rostfria hussiffror.


Köpte faktiskt en cementblandare på Jula för 699 spänn när jag skulle göra bänken. Funkade över förväntan, även om jag fick ta till en spade för att blanda upp bruket som låg i botten på hinken. Att blanda flera säckar finbetong för hand med spade är faktiskt riktigt jobbigt, så cementblandaren underlättade mycket, så länge den nu håller. Dock bättre att den blir överansträngd än att jag blir det.

Så var det med det! Välkomna till min blogg! Uppdateringar kommer i takt med nya projekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela