uffes.blogg.se

Fotograf och hobbysnickare.
En blogg om möbler, inredning och design.
Möblerna gör jag själv, inspiration hämtar jag överallt!

Hylla boken

Publicerad 2012-10-25 21:12:45 i Allmänt,

Bokhyllor blir det aldrig nog av, åtminstone inte hemma hos oss. Här är ett par varianter som jag gjort. Blir nog några till senare i vinter.
 
En svävande sak...
 
... där böckerna hålls på plats av en trädgren?
 
En högsmal variant med omväxlande stående böcker och liggande, blir lite mer liv i hyllan då.
 
Unikt! En hyllvariant som ännu inte är fylld. Små mdf hyllor vitmålade inuti, svart utsida
 
Monterade med en liten distans till väggen, fick för mig att det skulle se lite coolt ut...
 
Sju likadana högsmala hyllor, blev till en storsväljare för alla storsäljare, alltså det ryms faktiskt jättemånga böcker här.
 
Hyllan i början då? Ja med lite plåt och magneter kommer man långt.

Kommentarer

Postat av: Ola T

Publicerad 2012-10-26 19:14:33

Många varianter, onekligen. De ser så exakta ut. Mäter du upp dem i förhållande till vilka böcker som ska upp på just den som du tillverkar?
Snyggt jobbat, Ulf!

Svar: När det gäller pockethyllorna så är de ju gjorda precis för den storleken - annars är jag dålig på att göra ritningar vilket ibland resulterar i att jag får göra nytt... De stora bokhyllorna sväljer dock det mesta i bokväg.
Ulf Johansson

Postat av: Karin Lå

Publicerad 2012-11-22 23:16:01

Ulf! Så jäkla fiffig du är! Läckra, häftiga hyllor för massor av ord:-))

Svar: Tack Karin!
Ulf Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela