uffes.blogg.se

Fotograf och hobbysnickare.
En blogg om möbler, inredning och design.
Möblerna gör jag själv, inspiration hämtar jag överallt!

"Apple Store" - äppellådor

Publicerad 2012-09-22 20:03:42 i Allmänt,

Höst och äppeltider. Eftersom gamla äppellådor inte är så lätta att få tag i så gjorde jag ett par nya. Hade en bräda 22x145 hemma, som jag klöv på längden och sen också tjockleken vilket resulterade i ganska många meter tunna lister ca 10x70 mm.

Listerna skruvade jag ihop, kanske inte helt stilenligt, originalen var det nog spikade, men skruvat håller förhoppningsvis bättre när det är så tunna dimensioner. Äppel-lager, ja en liten text gör ju lådan lite roligare!
 
Gjorde en till låda att ta med till mina föräldrar som får en rekordskörd i år. Förhoppningsvis får jag lite äpplen som tack?
 
För hemma hos oss var skörden klen!

Kommentarer

Postat av: berith

Publicerad 2012-09-23 20:51:47

Häftigt vilken tur att du har så duktiga barn som startar igång dig . Superfina grejer gör du. Måste nog plantera äppelträd:). Men du kan kanske ge nåt designtips på en trätunna skulle behöva det. Kul att fler nu kan se o beställa alla fina saker som du gör. Stora lyckönskningar kraaam

Postat av: Oskar

Publicerad 2012-09-24 08:00:43

Kul!
Går det köpa några appar där då eller är det bara kartar?

Postat av: Ola T

Publicerad 2012-09-24 20:38:25

Vad roligt att kunna följa också dig i fortsättningen. Jag gör den lätt att hitta för mig. Har förstått att du är oerhört praktisk. Ska bli spännande att kolla hur du gör även om jag aldrig kommer att göra något liknande.

Postat av: Mariette

Publicerad 2013-10-16 22:55:11

Vilka fina lådor och andra saker du gör! Går det göra en beställning ?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela